• ROSU
  • LINISTIT
  • 750ML
  • 14%
  • ITALIA
SOLAIA 2016
DESPRE ACEST VIN

100 puncte Robert Parker, 100 puncte James Suckling

Solaia reprezinta 20 de hectare cu vita de vie, parte a domeniului Tignanello, apartinand renumitei familii Antinori. Se afla la 350-400 metri deasupra nivelului marii, pe sol calcaros. Produs pentru prima data in anul 1978, vinul Solaia era produs initial combinand doar Cabernet Sauvignon si Cabernet Franc, ulterior fiind adaugat si Sangiovese. Solaia 2016 este un vin de culoare rosu rubiniu. Pe palat este catifelat – rezultat al unei coaceri perfecte a strugurilor – si dezvaluie arome de cafea, ciocolata, menta si lemn dulce. Apreciat cu 100 de puncte de Robert Parker, si 100 de puncte James Suckling, vinul impresioneaza prin finetea si structura sa, fiind caracterizat de eleganta, taninuri moi si catifelate si un excelent potential de invechire.

Ce spun pasionații despre acest vin
  • I fussed over scoring this wine more than I'd like to admit—tasting through three samples under different conditions at various intervals and testing my impressions blind against wines in its peer group. Most importantly, I tasted this 2016 vintage against the 2015 vintage over and over again. I confess to a few nights of restless sleep as a result. Ultimately, my decision to award 100 points to the 2016 Solaia came on impulse and with the most natural sense of purpose. I had also given the 2015 vintage a perfect score, and intellectually, it seemed impossible not to pick a favorite among these two stunning expressions. I will also state, outright, that the wines are very different, principally because the 2015 vintage shows more overall opulence and sweetness that extends to the pronounced textural richness of the mouthfeel. The 2016 vintage, on the other hand, is more chiseled and sharp with mineral shadings of campfire ash and graphite at the rim of its dark fruit. The mouthfeel is more streamlined and tight at its core, suggesting that the wine will unfold and soften beautifully with time. I feel like 2015 is the Dolce & Gabbana of the situation and the 2016 is the Armani Privé. The personalities of the two wines are distinct, yet my admiration for each is identical.

Robert Parker
    Robert Parker, Pasionat de vinuri - Data degustării:
  • Speechless here. I thought the 2015 was already perfect but this is perfect, too. But in a different way. It is so structured and multidimensional. Full-bodied, powerful and intense with incredible tannin backbone and depth. The dark-berry, wet-earth, oyster-shell and mushroom flavors are phenomenal. 20% less production than 2015. Give it four or five years to come together. Try after 2025.

James Suckling
    James Suckling, Pasionat de vinuri - Data degustării:
PREȚ SPECIAL MEMBRU 1790 LEI 1900
delivery icon Livrare gratuită membrilor info icon
Despre acest vin

100 puncte Robert Parker, 100 puncte James Suckling

Solaia reprezinta 20 de hectare cu vita de vie, parte a domeniului Tignanello, apartinand renumitei familii Antinori. Se afla la 350-400 metri deasupra nivelului marii, pe sol calcaros. Produs pentru prima data in anul 1978, vinul Solaia era produs initial combinand doar Cabernet Sauvignon si Cabernet Franc, ulterior fiind adaugat si Sangiovese. Solaia 2016 este un vin de culoare rosu rubiniu. Pe palat este catifelat – rezultat al unei coaceri perfecte a strugurilor – si dezvaluie arome de cafea, ciocolata, menta si lemn dulce. Apreciat cu 100 de puncte de Robert Parker, si 100 de puncte James Suckling, vinul impresioneaza prin finetea si structura sa, fiind caracterizat de eleganta, taninuri moi si catifelate si un excelent potential de invechire.

S-ar putea
să-ți placă
și

Ofertele zilei pe
Unvinpezi.ro Și Vinometru.ro